tirsdag den 23. september 2014

Kære top 3 - Ønskeliste Edition






Siden jeg stødte på Rosenkilde & Bahnhofs fine genudgivelser af Agatha Christies bøger om Miss Marple og Hercule Poirot på mit arbejde, blev jeg straks forelsket. De er simpelthen så fine, de vil pynte rigtig meget på min bogreol. Og så bringer Agatha Christie altid minder, for min mor havde en masse af hendes bøger og som lille formåede jeg også at komme igennem én af dem. Hvilken en det var kan jeg dog ikke huske nu. Indtil videre er der blevet genudgivet 24 af hendes bøger, og de kan ses her









Siden jeg læste Fordelene Ved At Være Bænkevarmer for første gang, blev jeg dybt forelsket. Historien ramte mig virkelig dybt, og jeg tror det er første gang jeg har oplevet at se filmatiseringen først og derefter læse bogen, hvor jeg syntes bogen var bedst. Filmen kunne bare slet ikke leve op til bogen. Jeg ønsker mig derfor bogen, så jeg altid vil kunne finde den frem og læse i den igen. Bogen kan købes her










Det er måske mærkeligt at ønske sig bøger man i forvejen ejer, men jeg har besluttet mig for at udskifte alle mine paperbackudgaver af Harry Potter bøgerne, så jeg kan have dem stående i hardbacks, så de matcher (jeg har en mani med at bøger i serier skal matche, for ellers er det lige før jeg slet ikke vil eje bøgerne). Dengang Harry Potter fangede mig, var jeg håbløst bagud, og 3 af bøgerne var allerede udkommet. Jeg købte den første i serien igennem min bogklub til en god pris, og i paperback, og da jeg blev fanget af den fik jeg de to næste i hardback af min søster i julegave. Derefter har jeg fået alle de andre bøger i paperbackudgave til diverse fødselsdage og juleaftener. Indtil videre har jeg dog kun fået udskiftet den første bog, hvilket betyder jeg ønsker mig bog 4-7.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar