torsdag den 4. december 2014

Kære Bogreol - Nye Tilføjelser i Oktober/November

Okay, når jeg får samlet alle bøgerne sammen som jeg har købt/fået de sidste to måneder, så er det lidt pinligt. Især fordi jeg i forvejen mangler hyldeplads, så lige nu har nogle bøger deres faste plads på spisebordet. Ikke godt. De sidste par måneders tilføjelser har især været præget af anmeldelseseksemplar. Jeg har været utrolig privilegeret i forhold til at modtage bøger fra forlag, så det har også haft betydning for højden på denne bogstak.

Michael Kamp: Samlerne (Anmeldelseseksemplar fra Tellerup) - Jeg modtog en mail fra Tellerup angående om jeg havde lyst til at anmelde nogle af deres kommende udgivelser, og denne bog pirrede mig interesse. Jeg læste den næsten med det samme jeg modtog den, og anmeldelsen kan findes her. En bog der virkelig fik mig til at gyse

Lisa Jewell: Huset jeg voksede op i (Anmeldelseseksemplar fra Cicero) - Da jeg var i London i sommers så jeg reklame for den her bog overalt i undergrunden, hvilket pirrede mig nysgerrighed. Jeg fik så mulighed for at modtage den fra forlaget, og det er jeg rigtig glad for. Det er en virkelig skøn bog, som jeg kun er positiv overfor. Anmeldelsen kan findes her

Sophie Kinsella: Shopaholic stiler mod stjernerne (Anmeldelseseksemplar fra Lindhardt & Ringhof) -  Til bogbloggertræffet fik vi alle en læseprøve af den kommende shopaholic-bog, med muligheden for at komme til at anmelde den når den udkom. Det ville jeg rigtig gerne, især da der fra fra forlagets side blev planlagt en read-along af bogen ved lanceringen af deres nye tiltag: Lovebooks. Bogen er læst og en anmeldelse kommer snart.

Gillian Flynn: Sharp Objects - For et lille stykke tid siden havde Saxo.dk igen rabat på hele deres sortiment, og så kunne jeg ikke dy mig for at forkæle mig selv med nogle bøger. En af dem var Flynns sidste bog jeg manglede i min samling, og selvfølgelig skulle den matche de andre bøger. Jeg har læst den, og kan mærke at Flynn ved at blive til en af mine yndlingsforfattere. Det hele afhænger af den sidste bog af hende jeg mangler af læse. 

John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle: Let It Snow (Anmeldelseseksemplar fra Politikens Forlag) - Det glædede mig at se at den sidste bog jeg manglede at læse fra Green udkom på dansk, og jeg var heldig nok til at få lov til at få den af forlaget. En rigtig sød bog, som der snart kommer en anmeldelse af. 

Essie Fox: The Somnambulist - En bog der deler vandene på Goodreads, så jeg havde faktisk ingen planer om at købe den, men da en medstuderende solgte ud af sine bøger, og denne var iblandt dem, og så til kun 10 kr, så slog jeg til. Jeg håber at jeg får en positiv oplevelse ud af den. Smuk er den i hvert fald.

Graeme Simsion: Projekt Rosie - Denne bog fandt jeg hos Læsehesten, da jeg selv var nede og bytte en bunke bøger, så jeg skyndte mig straks at tage den. Jeg har hørt meget positivt om den, så jeg glæder mig til at få den læst. 

Michelle Hodkin: The Unbecoming of Mara Dyer - Dette var også en af de bøger der røg med i bestillingen hos Saxo. Jeg har længe været nysgerrig omkring den, og inde i mit hoved forestillede jeg mig at den var lidt i stil med We Were Liars, som jeg elskede. Det var den så slet ikke, men den var stadig rigtig god. Nu er jeg dog bare nødt til at skaffe de to næste bøger i Mara Dyer serien, for sikke en cliffhanger den første bog slutter med. 

Julie Cross: Fanget i fortiden (Tempest #1) (Anmeldelseseksemplar fra Tellerup) - Jeg er lidt en sucker for tidsrejser, så jeg blev glad da jeg fik muligheden for at anmelde denne bog, hvis præmis drejer sig om netop tidsrejser. Desværre var der nogle steder hvor historien haltede, men jeg vil dog alligevel gerne læse videre, for hele bogens tidsrejse-aspekt er virkelig gennemført. Anmeldelsen kan findes her

Caroline Kepnes: Du (Anmeldelseseksemplar fra Politikens Forlag modtaget igennem Bogrummet.dk) - Lige da jeg først hørte om denne bog, var jeg rigtig hooked på at læse den. Jeg syntes plottet var virkelig interessant, og hele ideen med at man fulgte historien fra den ondes synsvinkel var ret fedt. Jeg forestillede mig lidt at den ville få samme effekt på mig som serien Dexter har, nemlig at man begynder at holde med den onde, og det syntes jeg også jeg gjorde i denne bog - så meget at jeg begyndte at blive bekymret for min sindstilstand. Anmeldelsen findes her

Jesús Carrasco: Flugt (Anmeldelseseksemplar fra Tiderne Skifter modtaget igennem Bogrummet) - En bog jeg ikke havde hørt noget om på forhånd, men som jeg sagde jatak til at anmelde især på grund af alt den ros forfatteren havde modtaget i sit hjemland. Desværre blev jeg meget skuffet over denne lille bog. Anmeldelse kommer snart. 

David Nicholls: Samme dag næste år - Endnu en bog jeg fandt hos læsehesten. Jeg har længe gerne ville læse denne bog, da jeg ELSKER filmatiseringen af Lone Scherfig. Jeg håber dog bare at bogen kan leve op til mine skyhøje forventninger. 

Alden Bell: Høstens Engle - I anledningen af halloween solgte forlaget Iris denne bog til 50 kr inkl. fragt. Dette kunne jeg ikke modstå, især ikke da jeg så at den har en rimelig god rating inde på goodreads. Jeg kender ikke ret meget til historien, så det bliver spændende at begynde læsningen af den. 

J. K. Rowling: Harry Potter og Fønixordenen - Endnu en af mine HP-paperbacks er blevet udskiftet til en hardcover-udgave, og igen er den blevet købt brugt, da jeg nægter at give 200-250 kr for en ny, især ikke når lige præcis disse udgaver er så gamle som de er.

James Frey og Nils Johnson-Shelton: Endgame - Jeg vandt denne bog hos forlagets facebookside i anledningen af udgivelsen, og alt hypen havde da også gjort min nysgerrighed stor, så jeg læste den næsten lige med det samme jeg modtog den (imens min kæreste fik lov til at spise alle chokoladeguldmønterne der fulgte med). Det var en spændende historie, og jeg glæder mig til at læse videre. Anmeldelsen kan læses her

Homer: The Illiad and the Odyssey - En fødselsdagsgave fra min kæreste. En virkelig smuk samlet udgave fra Barnes & Noble, som jeg samler lidt på. Jeg har kun læst lidt uddrag af Odysseen tilbage da jeg gik i gymnasiet, så jeg glæder mig til at finde tiden til at læse disse klassikere. 

Alexandre Dumas: The Count of Monte Cristo - Endnu en fødselsdagsgave fra min kæreste og ligeledes i Barnes & Noble udgaven. Jeg kender ikke ret meget til historien, andet end at den handler om hævn, og at tv-serien Revenge er inspireret af denne store klassiker. Jeg har planlagt at læse den i december måned, jeg er faktisk begyndt, og med et sidetal over 1000, så tror jeg at det kommer til at tage mig et godt stykke tid. 

L. M. Montgomery: Anne of Green Gables - En børneklassiker i den fine Puffin in Bloom udgave. Jeg blev forelsket da jeg så disse udgaver første gang hos Rikke, så nu begynder jeg lige så stille at købe de, indtil videre, 4 bøger hjem. Jeg har ikke før stiftet bekendtskab med Anne, så jeg glæder mig til at læse den

Louisa May Alcott: Little Women - Endnu en Puffin in Bloom. Da billedet blev taget var jeg i gang med den, man kan lige ane bogmærket på billedet, og det er første gang jeg læser historien om de 4 March-piger. Da jeg var lille plejede jeg at låne tegnefilmsudgaven i den nærmeste kiosk, vi taler om flere gange om måneden, så historien er ikke fremmed for mig, men det er alligevel meget anderledes at læse historien end det er at se den. 

Kærlig hilsen

6 kommentarer :

  1. Et bjerg af bøger;) hvor er der bare mange gode og smukke<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaaa :D Det var lidt skræmmende at se HVOR mange bøger jeg har fået tilføjet til min bogreol :p

      Slet
  2. Sikke mange dejlige bøger. Jeg er så forelsket i de fine nye udgaver af Little Women og Anne of Green Gables, de er simpelthen bare så pæne! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er bare så yndige! Jeg skal helt klart også have de sidste to i serien :)

      Slet
  3. Åh, hvor er det virkelig nogle skønne bøger. Hele bunken (altså dem jeg ikke ejer) måtte virkelig gerne bo herhjemme. "Projekt Rosie" er simpelthen så fin - den skal du virkelig glæde dig til at læse! Jeg glæder mig i hvert fald meget til at høre, hvad du synes om den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også til at få tid til at læse Projekt Rosie. Har virkelig hørt rigtig meget godt om den :)

      Slet