tirsdag den 2. december 2014

Kære Opsamlingsliste - November

Månedens læste bøger:
// Den hemmelige historie - Donna Tartt // Mini shopaholic - Sophie Kinsella // Fanget i fortiden - Julie Cross // Huset vi voksede op i - Lisa Jewell // Min mands hemmelighed - Liane Moriarty // Flugt - Jesús Carrasco // Du - Caroline Kepnes // Sharp Objects - Gillian Flynn // Lyset i havet - M. L. Stedman // Samlerne - Michael Kamp // The Unbecoming of Mara Dyer - Michelle Hodkin // The Selection: Udvælgelsen - Kiera Cass // Shopaholic stiler mod stjernerne - Sophie Kinsella // Let It Snow - John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle // Honeymoon i Paris - Jojo Moyes // Dark Places - Gillian Flynn //

Antal sider læst:
5859

Månedens overraskelse:
Den positive overraskelse i denne måned, er helt klart Huset vi voksede op i. Den fangede mig fra første øjeblik, og var simpelthen sådan en stærk og barsk historie, som jeg er glad for at jeg har læst. Derudover var jeg overrasket over at Den hemmelige historie slet ikke levede op til Tartts Stillidsen. Det var stadig en okay god bog, men jeg havde dog bare forventet mere af den. 

Månedens skuffelse:
Flugt var en kæmpe skuffelse. Den har vundet en masse priser, og jeg kan også godt forstå hvorfor, men jeg kedede mig simpelthen bare så meget. Det tog mig mange dage at læse de få 150 sider den bestod af. Derudover er Lyset i Havet en bog jeg længe gerne ville læse, og da jeg fandt den på Mofibo gik jeg bare i gang. Desværre var den dybt kedelig og overfladisk, selvom temaet om at beholde et barn man har fundet, er et seriøst emne.

Månedens favorit:
Både Sharp Objects og Dark Places af Gillian Flynn var også to rigtig gode bøger! Flynn er i den grad blevet en af mine favoritforfattere, så jeg glæder mig til at hun får skrevet en ny bog.

Månedens bedste første sætninger:

"Sneen i bjergene var ved at smelte, og Bunny havde været død i flere uger, før vi fattede situationens alvor" - Donna Tartt: Den hemmelige historie

"Det var alt sammen på grund af Berlinmuren" - Liane Moriarty: Min mands hemmelighed

"Du træder ind i boghandlen og holder hånden på døren, for at den ikke skal smække i med et brag" - Caroline Kepnes: Du

"Okay. Ingen panik. Ingen panik! Jeg skal nok slippe fri. Selvfølgelig gør jeg det. Jeg kommer jo ikke til at være fanget inde i det her rædselsfulde, indelukkede sted uden håb om nogensinde at blive fri... vel?" - Sophie Kinsella: Shopaholic stiler mod stjernerne

"I have a meanness inside me, real as an organ" - Gillian Flynn: Dark Places

Mest forventede læseoplevelse i fremtiden: 
Jeg glæder mig til at blive færdig med Little Women, jeg synes den bliver bedre og bedre jo længere jeg kommer i bogen. Og så har jeg planlagt at begynde på en ordentlig moppedreng, nemlig The Count of Monte Cristo. Den er dog bare så tyk, at jeg slet ikke forventer at kunne blive færdig med den i december måned. A Christmas Carol står også på listen af bøger jeg skal have læst i december, for jeg deltager i den danske fælleslæsning af den under hashtagget #JuleeventyriDK, som Irene har søsat. 

Opsummering:
November måned var endnu en måned hvor jeg fik læst en masse, noget som desværre ikke kommer til at ske i december, da opgaver skal prioriteres. November har stået på en masse gode læseoplevelser, dog ikke på en ny favoritbog, og den har stået på fælleslæsning af Shopaholic stiler mod stjernerne. Alt i alt har det været en rigtig god læsemåned, hvor bøger er blevet valgt som aftenhygge i stedet for film, og jeg glæder mig til at jeg kan have lige så meget tid til at læse igen, hvilket dog først bliver i det nye år. 

Kærlig hilsen

2 kommentarer :

  1. Åh, glæd dig til 'Greven af Monte Cristo'! Den er enestående. Og det er 'Little Women' selvfølgelig også <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Greven af Monte Cristo er lidt skræmmende at begynde på, netop pga. sin tykkelse, men indtil videre er jeg positivt overrasket! :)

      Slet