søndag den 3. april 2016

Kære Bogreol - Nye Tilføjelser i Marts


Marts ser måske ikke ud til at være en stor bogkøbe-måned, men det er kun fordi at jeg stadig har 4 bøger jeg venter på at få leveret, men der er jo lidt længere leveringstid, når man bestiller fra Folio Society...

Ned Vizzini: It's Kind of a Funny Story
Jeg har engang set filmen, som jeg husker som værende en hjertevarm, sjov, ærlig og rørende historie om depression. Det har altid interesseret mig at læse bogen bag, især endnu mere efter forfatteren begik selvmord som 32-årig. Katja ryddede ud af bøger fra sin bogreol, og denne var iblandt de bøger til salg, og jeg slog selvfølgelig til. 

Stephen Chbosky: Fordelene ved at være en bænkevarmer
Denne bog er en af mine all-time favoritbøger. Den gik lige i hjertet på mig, da jeg læste den første gang, og har lige siden da ønsket at den skulle stå på min bogreol. Da Arnold Busck igen gjorde det muligt at aflevere en brugt bog, til fordel for at få en ny bog til halv pris, valgte jeg endelig at få denne skriggrønne bog med mig hjem.

Morgan Matson: Since You've Been Gone
Endnu en bog jeg har købt af Katja. Jeg læste denne skønne sommerbog sidste år, og jeg blev virkelig overrasket over hvor meget jeg nød at læse den, Så meget at jeg siden da har ønsket at have den stående. Mit brev til Matson kan læses her.

Katie Ward: Girl Reading
Da jeg var i Arnold Busck for at aflevere en brugt bog, valgte jeg også at prøve at gøre brug af deres byttebogs-service. Med mig hjem kom denne fine, grønne bog. Jeg kender ikke noget til den, ingen jeg følger på Goodreads har læst den, så det bliver en af de få bøger jeg ender med at læse, som jeg slet ikke har fået anbefalet på en eller anden måde.

Jandy Nelson: Himlen ved mine fødder
I sommers fik jeg "Jeg henter solen ned" af min kæreste, i gave for at jeg blev færdiguddannet. I denne her måned fik jeg så dens forgænger, i årsdagsgave af min kæreste. De er simpelthen så fine, når de står sammen på bogreolen, og jeg er meget spændt på at få dem læst. 

Lauren Groff: Skæbne og hævn (Anmeldereksemplar fra Lindhardt & Ringhof)
Denne bog er måske årets smukkeste bog, rent covermæssigt. Jeg blev virkelig nysgerrig over at læse denne bog, især med alle de positive anmeldelser, og ved at Obama har udtalt at det var hans yndlingsbog hele sidste år. Forlaget var så søde at sende den til anmeldelse hos mig, og den skuffede på ingen måde. Mit brev til Groff kan læses her.

Kærlig hilsen

10 kommentarer :

  1. Synes da seks bøger er en pænt god sjat... :)

    SvarSlet
  2. Jeg elsker virkelig også forsiden til 'Skæbne og hævn' - så flot!

    SvarSlet
  3. Åh, venter du på boglykke fra Folio Society? Det er jo bare al ventetiden værd!

    Spændende med 'Girl Reading'. Titlen er i hvert fald yndig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det gør jeg nemlig, men ventetiden er lidt længere end jeg er vant til. Er helt bekymret for om de er blevet væk i posten :p

      Slet
  4. Altid dejligt med lidt nye bøger. Jeg glæder mig til at høre, hvad du synes om den - der er flere af dem, jeg ikke har hørt om, så det kan jo være, det er nogle, jeg skal kigge nærmere på :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
  5. Jeg har længe overvejet at læse Morgan Matsons 'Since You've Been Gone' - til dels fordi jeg synger titlen med Kelly Clarksons melodi, men også fordi jeg elskede hendes bog 'Second Chance Summer'. :-)

    Altid dejligt med nye bøger på reolen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha ja den sang havde jeg også i hovedet, hver gang jeg læste titlen inde i hovedet! Og kan helt klart anbefale den!! :D

      Slet