tirsdag den 18. oktober 2016

Kære Colleen Hoover (Måske en dag)

Det er ikke nogen hemmelighed at jeg måske har det lidt svært med New Adult-genren, hvilket stort set baserer sig på at jeg er en kæmpe snerpe når det omhandler sex i bøger, og jeg har en forestilling om at alle NA bøger er spækket med sex! Det var i hvert fald tilfældet med din roman Forbandede kærlighed, hvor jeg egentlig godt kunne lide historien, men hvor min indre snerpe blev lidt for udfordret. Heldigvis var det noget totalt andet med Måske en dag

I bogen falder Sydneys verden fra hinanden på hendes fødselsdag. Hun finder ud af at kæresten er hende utro med bofællen, og Sydney står pludselig uden tag over hovedet, og uden et netværk at støtte sig til i byen. Hendes nye bekendtskab, den mystiske musiker Ridge der bor i boligblokken overfor, tilbyder hende at flytte ind med ham og hans bofæller, da de har et ekstra ledigt værelse. Det bliver starten på et nyt og fantastisk venskab mellem Sydney og Ridge, hvor musikken er omdrejningspunktet. Det er dog bare svært for dem at fortælle deres respektive hjerter, at de skal holde sikker afstand til hinanden, når nu deres følelser taler ud til dem gennem musikken. 

Jeg var fuldstændig opslugt af historien om Sydney og Ridge, og det var totalt meget en kærlighedshistorie jeg var i humør til, da jeg begyndte at læse din bog. Selvom jeg mange gange lagde bogen fra mig for at lave andre ting, gik der alligevel ikke længe før jeg blev nødt til at samle bogen op igen, for at finde ud af hvad der ville ske mellem Sydney og Ridge. Det var næsten helt smerteligt at skulle læse om deres kvaler, og jeg levede mig fuldstændig ind i deres historie og deres indre kamp med deres følelser. 

Du har formået at skabe nogle virkelig interessante karakterer - især den pludselige erkendelse om Ridge vi som læser får i starten af bogen, fik mig virkelig til at tabe kæben! Vildt fedt. Og så elsker jeg jo bare vennen/bofællen Warren. At du har gået linen ud og fået sangene i bogen indspillet med en musiker, som man kan lytte til mens man læser bogen, er jo bare helt igennem gennemført. Og så sætter mit snerpehjerte stort pris på at sex var på et minimum i denne bog. Stor tak for det Colleen. 

Kærlig hilsen

Colleen Hoover: Måske en dag. Org. titel: Maybe Someday. Gave fra Lovebooks. 4/5

Ingen kommentarer :

Send en kommentar